torstai 4. toukokuuta 2023

Oma paikka


Tässä sohvan nurkassa olen viettänyt aikaa viimeisten viikkojen aikana, kun olen toipunut lonkkaleikkauksesta (täällä). Olen varmaan istunut liikaa, vaikka olen yrittänyt välillä kävellä, jumpata ja makoilla sängyllä. Kävelyä ja jumppaa olen harrastanut fyssarin ohjeiden mukaan, mutta makuulla lonkkaa lepuuttamassa olen tainnut olla liian vähän.

Sohvan nurkassa käden ulottuvilla on ollut toipilasmummille - ja lonkalle - tärkeitä juttuja. Sohvatyynyillä korotettu istumapaikka, tyyny selän tukena, puuvillahuopa jalkojen suojana, villasukkia työn alla, päivän hesari lukuetäisyydellä ja Murunen kiinni kyljessä. Ja telkkarin kaukosäädin sekä tee- ja kahvikuppi (pitkinä aamuina molemmat) pöydällä valokuvan ulkopuolella.

Näillä on menty koko huhtikuu ja ylikin. Onneksi - tai ainakin uskon niin - ensi viikolla koittaa vapaus, kun leikkauksesta on kulunut kriittiset kuusi viikkoa. Saapas näkee :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti