torstai 24. maaliskuuta 2022

Se on 70


Olen seitsemänkymmentä vuotta vanha nainen. Olen Ukin elämänkumppani. Olen kolmen ihanan nuoren naisen ja kahden ihanan nuoren miehen äiti. Heitä rakastan ja he ovat elämäni perusta. He ovat mutkien kautta muovanneet minusta sen ihmisen, joka tänään olen. Ihmisen ja 70-vuotiaan naisen, josta pidän :)

Olen viiden rakkaan pikkupojan (11v, 10v, 5v, 4v ja 1v) mummi. Olen yhden mukavan nuoren miehen anoppi ja kahden ihanan nuoren naisen avo-anoppi. Olen rakkaan muistisairaan Äitimuorin maaliskuussa 1952 syntynyt esikoinen. Olen minulle läheisen ja tärkeän Siskon isosisko. Olen Muru-koiran mamu ja Chloe-koiran vara-mamu. Olen Dora-koiran ja Lala- ja Pablo-kissojen iso-mamu.

Asun Murun kanssa valoisassa kaksiossa Punavuoressa, mutta vierailen ahkerasti Ukin luona hänen Salon mökillään ja Tyttärien Tilalla Merimaskussa. Mökillä saan nauttia Ukin herkullisista sapuskoista, kun Punavuoressa elän ruisleivällä ja kuppiloiden salaattiannoksilla. Tilalla saan nauttia maatilan vaihtelevista hommista ja saariston upeasta luonnosta sekä Tyttärieni läheisyydestä, kun Punavuoressa pyörin kaupunkimaisemissa - ja paljon yksikseni (tai Murun kanssa).

Nautin rauhallisesta ja hitaasta elämästä kiireisten työ- ja ruuhkavuosien jälkeen. Tykkään läheisten halailusta ja vieraiden ihmisten hymyistä. Tykkään kävellä ja tanssia - tosin vajaa vuosi sitten ärtynyt lonkka on hillinnyt hurjimpia haaveitani. Tykkään istua meren rannoilla, puiston penkeillä, kahviloissa ja ravintoloissa - yksin, kaksin tai ystävien kanssa. Tykkään museoista, näyttelyistä, metsäpoluista ja hautausmaista. Tykkään kaikenlaisista kukista - villeistä ja istutetuista, pienistä ja isoista, niityillä ja puutarhoissa. Tykkään raitiovaunuista ja junista - haaveeni on vielä matkustaa junalla hitaasti pysähdellen Euroopan halki ja poikki. Tykkään valokuvata rakennuksia ja niiden jänniä yksityiskohtia, mutta tarvitsisin paremman kameran :)

Olen seitsemänkymmentä vuotta vanha nainen. Utelias ja herkästi innostuva. Tulevaa (jäljellä olevaa) elämää kiinnostuneena odottava. Väliin kikattaen naurava tai flirttaillen tanssiva, väliin murheen tai pettymyksen murtama. Kokonainen ihminen. 

6 kommenttia:

  1. Teksti, joka oli silkka iloa lukea; kaunis ja koskettava!
    Positiivinen ja elämänmyöteinen ote uusine suunnitelmineen antavat voimavaroja ja luovat pohjaa antoisille tuleville vuosille.
    Jatkukoon matkasi yhtä valoisissa merkeissiä iloisesti tuikkivien tähtien alla:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Takkutukka. Ei tämä 70v tunnu yhtään niin kauhealta kuin pari viikkoa sitten vielä uumoilin.

      Poista
  2. Onnittelut syntymäpäivän johdosta!

    Monta tärkeää roolia, joissa saat vaikuttaa.

    Toivon, että toiveesi matkustamisesta toteutuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marjatta. Unelmat ja toiveet siivittävät vanhankin elämää positiiviseen suuntaan :)

      Poista
  3. Onnea runsain mitoin toivotan sinulle, seitsemänkymppinen 🌹
    Elämäsi jatkukoon täyteläisenä 🎶😉

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinulle Lissu. Ja täyteläistä elämää sinullekin.

      Poista