sunnuntai 9. kesäkuuta 2024

Parit lenkkarit


Olen pitkin kevättä haikaillut uusista kävelylenkkareista. Pariin kertaan olen käynyt urheilukapassa kokeilemassa, mutta en ole löytänyt sopivia. Vieroksun nuorempien suosimia paksu- ja leveäpohjaisia juoksukenkiä, ja värinkin täytyisi olla mieluinen - muuta kuin mustaa tai valkoista…

Viime viikolla vein auton pyöränvaihtoon Kalasatamaan ja odotusaikana kävelin läheiseen Redi-kauppakeskukseen - ensimmäistä kertaa :) Alakerrasta löysin Stadium-urheiluliikkeen, jossa ystävällinen ja osaava myyjä onnistui kymmenien lenkkikenkien joukosta löytämään minulle juuri sopivan kenkäparin.

Asicsin roosanpunaiset lenkkarit, joissa ihanan värin lisäksi oli sopivan leveä lesti ja sopivan maltillinen pohja. Ja vieläpä sopiva kokokin eli 40,5 (UK 7 ja 25,75 cm). Huimasta hinnasta - 160 euroa - huolimatta päätin ostaa kengät. Päätökseeni myötävaikutti myyjän ilmoitus, että Stadiumilla kalliimpiin juoksukenkiin liittyy kuukauden vaihto-oikeus eli jos käytössä toteaa, että uudet kengät eivät sittenkään mukaudu omiin jalkoihin, kengät saa ilmaiseksi vaihtaa toiseen kokon tai toiseen malliin - siis käytöstä huolimatta.

Parin päivän ahkeran käytön jälkeen minä olen uusiin kenkiini erittäin tyytyväinen, joten voin jo nyt todeta, että vaihto-oikeus jää minulta käyttämättä. Mutta miksi minulla sitten on kahdet lähes samanlaiset juoksukengät? 

Parin päivän päästä uusien lenkkareiden ostamisen jälkeen kiertelin Salon Radiokirppiksellä etsien toppatakkia (täällä) ja eräällä myyntipöydällä näin kivan väriset lenkkarit. Huvikseni tutkin niitä ja huomasin, että ne olivat lähes identtiset kuin Stadiumista ostamani kalliit kengät - merkki oli sama Asics ja koko sama 40,5. Lähes käyttämättömät kengät maksoivat 35 euroa, joten päätin ostaa (myös) ne. Väri viehätti minua ja käytän kävelykenkiä päivittäin useita tunteja, joten hyväksi todetuille lenkkareille on aina käyttöä :)

Kaksilla urheilukengillä on hyvä odottaa ”uutta” kesää ja kävelylenkkejä :) Vaikka tämä viileämpi sää sopii melkein paremmin reippaaseen lenkkeilyyn. Kunhan saan päätettyä, valitsenko tänään jalkaan kirkkaanpunaiset vai roosan väriset kengät :)

Radiokirppikseltä vähän käytettynä ostetut Asicsin lenkkarit

Stadiumin urheiluliikkeestä ostetut uudet Asicsin lenkkarit.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti